Přečteno: Legenda


MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY K PRVNÍMU DÍLU
Autor: Stephanie Garberová
Překlad: Martina Šímová
Počet stran: 432
Rok vydání: 2018/ překlad 2018
Nakladatelství: Egmont
Anotace: Poté, co byla Donatella nechtěně vtažena do magického světa Caravalu, podařilo se jí uniknout svému démonickému otci a zachránit sestru před domluvenou svatbou. Společně by teď měly oslavovat, jenže Donatella pořád není volná. Dala totiž slib tajemnému zločinci, že pro něj zjistí něco, co se dosud nikomu nepodařilo. Odhalit pravé jméno Legendy, mistra Caravalu. To ale dokáže jen tak, že zvítězí v Caravalu. Proto se soutěže musí zúčastnit ještě jednou...

Z mého pohledu...
První díl - Caraval jsem si pořizovala myslím že minulý rok na Světě knihy. Nějakou dobu mi trvalo, než jsem se dostala k jeho přečtení, ale nakonec jsem ho přečetla během jednoho dne a zhodnotila 85%. Na Legendu jsem se tedy opravdu těšila.

Legenda nás zavede opět do světa magického Caravalu plného magie. Hlavní hrdinkou je tentokrát Tella a abych pravdu řekla, Scarlett mi chvilkami opravdu chyběla. Na druhou stranu jsem byla zvědavá, jak se autorce povede ztvárnit druhou hlavní postavu.
Hra začíná a Tella má jediný úkol - vyhrát. Motivací jí je výhra, kterou je pravá identita Legendy, kterou potřebuje znát, aby mohla zachránit svou matku. A tak neváhá ani minutu a vrhá se do hry.

Byla jsem neskutečně zvědavá, kdo je Legenda a jak to celé dopadne. Co se autorce musí nechat je fakt, že dokáže čtenáře udržet v neustálém napětí, což vás samozřejmě nutí číst stále dál a dál, spánek nespánek. Autorka sice používá docela dost popisů, mnohdy až příliš podrobných, ale právě díky tomu dokázala vystavět opravdu dobrý svět. Na druhou stranu by jich opravdu nemuselo být tolik. 

Upřímně - ten konec mě zklamal. Neskutečně mě zklamal a ani ve snu by mě nedopadlo, že Legenda je zrovna tahle postava. Protože proč? Proč?!? Tohle je za mě obrovské mínus a připadá mi to jako neskutečná škoda. Autorka tak dobře vymyslela celý koncept příběhu, svět a propracovala postavy. A pak to takhle ukončí a totálně tím zabije všechno co vymyslela. Určitě má na víc a absolutně nechápu, co to udělala. 

Každopádně Stephanie Garberová to alespoň trochu zachránila některými novými postavami a příběhem minulosti Telliny matky, která se prolíná celým příběhem. 

Hodnotím 75% a pokud jste četli Caraval, mohu ji doporučit. Počítejte ale s tím, že žádné "wow" odhalení se nekoná a až zjistíte, kdo je Legenda, asi nebudete zrovna dvakrát nadšení.

Za zaslání bych chtěla mockrát poděkovat Albatrosmedia a vy si knížku můžete objednat přímo zde.



Komentáře

Oblíbené příspěvky