Přečteno: Psychologie - komiksový úvod

Autor: Grady Klein, Danny Oppenheimer
Překlad: Ondřej Fafejta
Počet stran: 232
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Portál
Anotace: Komiksový úvod do psychologie nabízí překvapivě chytré a poučené, přesto dostatečně zábavné a uvolněné uvedení do psychologie jako oboru, ale hlavně do rozumění lidskému chování a vnímání. Čtenáři se touto cestou seznámí se základními principy vnímání světa (percepce, učení, paměti, myšlení), vnímání sebe (metakognice, emoce, motivace, stres a zdraví) i vnímání druhých (jazyk, osobnost, sociální vliv, stereotypy). Komiksový úvod do psychologie ocení nejen všichni středoškoláci, ale i zájemci o vysokoškolské studium psychologie. Pro odborníky může být kniha užitečným pomocníkem v tom, jak srozumitelně sdělovat fakta o jejich oboru. 

Z mého pohledu...
Musím říct, že když jsme v prváku probírali základy psychologie, docela mě to bavilo a látka mi přidala ve většině případů zajímavá. Když jsem tedy narazila na Komiksový úvod do psychologie, byla jsem zvědavá, jak taková knížka bude vypadat. Přeci jenom lidská psychika není zrovna jednoduchá a moc jsem si nedokázala představit, jak je takové téma možné zpracovat v komiksovém podání. 

Knížka jako taková je rozdělena do tří částí - Jak se vyznat ve světě, Jak se vyznat v sobě samých a Jak se vyznat v sobě navzájem. Každá z těchto částí pod sebou má ještě další čtyři kapitoly, ve kterých už se probírají konkrétnější věci - například emoce, motivace, sociální vliv, paměť nebo osobnost. 

Z mého pohledu to bylo spíše opakování toho, co už jsem slyšela, nebo obecně znala. Myslím si ale, že pakliže vás psychologie zajímá a víte toho o ní opravdu málo, potřebné informace zde dostanete a budete si moct později sami vybrat, co vás zajímá a o čem si chcete zjistit víc. 
Knížku bych ale doporučila především dětem, protože většina věcí je zde vysvětlena opravdu jednoduše a samotné mi občas bylo líto, že některé informace nejsou téměř vůbec do hloubky a jsou spíš jen tak okrajově zmíněné.

Co mi ale chvilkami vadilo bylo zpracování. Nejedná se o klasický komiks, ve kterém by byla jasně vyčleněná políčka a v nich se něco odehrávalo. Tedy, alespoň většinou. Autor ilustrací si v podstatě v celé sránky udělal plátno, do kterého sice poskládal tmavší a světlejší místa, která připomínají komiksová políčka, ale mnohdy to bylo docela nepřehledné. Myslím, že na tom by se určitě dalo ještě zapracovat. 

Každopádně je určitě skvělý nápad zpracovat téma psychologie do komiksu a rozšířit tak podvědomí o této disciplíně i mezi mladší čtenáře.

Závěrem komiks hodnotím kladně a mohu doporučit.
Ráda bych vás odkázala na stránky nakladatelství Portál ( tímto mockrát děkuji), které mi poskytlo knihu na recenzi, kde si můžete prohlédnout ukázky.

Komentáře

  1. Na tuhle knížku jsem narazila, když jsem měla určité psychické problémy, které mě na chvíli odstranily z běžného života. Je to poměrně citlivě zpracované právě pro lidi, kteří si skutečně něčím procházejí. Je to podané citlivě, nestigmatizuje to. No naštěstí ji už moc nepotřebuji. :) Jen si občas dávám cbd olej od firmy cibdol, který mi pomáhá se spánkovými problémy, které mi bohužel zůstaly. :(

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky