Rozhovor s Jenny Han

Zdravím!
Jak už jsem zmiňovala, díky Albatrosmedia jsem v rámci Humbooku měla příležitost setkat se se zahraničními autorkami a udělat s nimi rozhovor. Některé otázky jsem vybrala z těch, co jste mi posílali na instagramu, takže autorův profil je uvedený v závorce. Dneska se podíváme, co nám prozradila Jenny Han.

1) Jak se vám líbí v Praze a na Humbooku?
Zatím jsem bohužel neměla čas se podívat po městě - včera jsem přiletěla, ale zítra se chystám na
procházku.



2) Myslela jste si, že budete psát knihy, když jste byla malá? (adel_a_knihy)
Ne. Když jsem byla malá, myslela jsem si, že není možné, abych se stala spisovatelkou. Později jsem ale začala chodit na hodiny psaní a zjistila jsem, že se tomu chci dále věnovat.

3) Jaké byly vaše první pokusy o napsání knihy? (natsuki_hanna_books)
Už od dětství jsem si psala sama pro sebe. Žila jsem ale v malém městě, kde žádní spisovatelé nebyli, takže jsem si myslela, že nikdy nemůžu napsat knihu.

4) Jsou vaše postavy inspirované skutečnými lidmi, nebo jde čistě o vaši fantazii? (tessie_17)
Postavy jsou většinou inspirované mým vlastním životem. Někdy jsou mi inspirací i skuteční lidé, ale vždy je potom upravuji.

5) Jak dlouho vám trvá napsat knihu?
Od prvního nápadu po vydání asi rok.

6) Jaká je vaše oblíbená kniha z dětství?
Superfudge od Judy Blume.

7) Jaká je vaše oblíbená postava z knihy "Všem klukům, které jsem milovala"?
Je to těžká otázka, ale asi Kitty. Líbí se mi, že dělá co ji zrovna napadne a jde si za svým.

8) Plánujete nějakou další knihu? O čem bude?
Poslední kniha "Navždy s láskou Lara Jean" vyšla teprve minulý rok a mám teď hodně práce s její propagací, protože vychází v různých zemích, takže zatím jsem žádnou další nezačala.

9) Co byste poradila někomu, kdo chce začít psát knihu?
Zůstat věrný svému vnitřnímu hlasu, nebát se sebevědomě použít co vás napadne a ukázat lidem své nahlížení na svět.

10) Jaké bylo vaše vysněné povolání, když jste ještě nepsala knihy?
Jedním z nápadů, čím bych se mohla stát byla psycholožka.

11) Píšete knihy raději sama, nebo s někým dalším? (Myslím tím například knihu "Oko za oko", kterou jste psala se svou kamarádkou.)
Bylo zábavné psát knihy se Siobhan, protože jsme blízké kamarádky a mohly jsme si navzájem radit. Raději ale píšu sama, protože se mohu sama rozhodnout, co se stane, nebo jak kniha dopadne.

12) Proč právě romantické příběhy?
Když se lidí kolem mě zeptám, co je pro ně nejdůležitější, většinou odpoví - rodina, blízcí. Já miluji svou rodinu a myslím si, že není nic důležitějšího.

13) Máte raději paperbacky nebo knihy v pevné vazbě?
Osobně mám raději pevnou vazbu, protože se tolik nezničí.

Děkuji za rozhovor, ráda jsem vás poznala!
Také děkuji!

A já ještě jednou děkuji Albatrosmedia za tuto skvělou příležitost!

Komentáře

  1. Moc pěkný rozhovor, otázky jsou dobře vymyšlená a moc ráda jsem si přečetla autorčiny odpovědi. :) Taky bych věděla na co se zeptat... :)))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky