RECENZE MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY K PŘEDCHOZÍM DÍLŮM - MRAZIVÝ OHEŇ, POLÍBENÁ LEDEM
Autor: Amanda Hockingová
Počet stran: 344
Rok vydání: 2015/ překlad 2017
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Království, na kterém jí nejvíc záleží, se proti ní obrátilo. Dokáže ho zachránit, než bude příliš pozdě?
Bryn Avenová, neprávem obviněná z vraždy a velezrady, je na útěku. Může jí pomoct jen její největší nepřítel, úžasný a záhadný Konstantit Black. Je jejím jediným spojencem v boji proti těm, kteří si uzurpovali její království a kteří hrozí zničit vše, co je jí drahé. Může mu ale doopravdy věřit? Když se Bryn snaží očistit své jméno, odkrývá přitom nejtemnější tajemství vládce Kaninu. Celý svět trollů stojí na pokraji války. Zničí to její vztah s Ridleym Dresdenem, jediným, koho kdy milovala? Dokáže se spojit s Finnem Holmesem a královstvím Tryllů? Nic není takové, jak se zdá, ale jisté je jedno: chystá se velká bitva, a až skončí, nic už nebude jako dřív...

Z mého pohledu...
Když se mi kniha dostala do rukou, první, čeho jsem si všimla, byla její tloušťka. Oba předchozí díly mají asi o sto stran méně a moje první otázka ještě než jsem knihu začala číst byla "Nebude to zbytečně protahované, když je kniha o třetinu silnější?"

Začneme ale pěkně popořadě. Popravdě jsem trochu přemýšlela o svých recenzích a chtěla bych tomu dát trochu řád. Takže se pokusím vždy začít obálkou, potom dějem a nakonec osobním názorem.

Tak tedy k obálce. Obecně nemám moc ráda lidi na obálkách, ale to je spíš detail. Co se mi ale moc nelíbí je barva. Ono samo o sobě by to bylo hezké, ale když si knihy položím vedle sebe, první dvě jsou světlé a stříbrné a třetí modrá a zlatá. V knihovničce to ničemu nevadí, protože hřbety knih se k sobě hodí hezky, ale kdybych si je chtěla vystavit tak, aby byly vidět obálky, asi by mi to dost vadilo.

Už od minulého dílu víme, že Bryn je na útěku. Pokud se nepletu, něco málo o setkání s Konstantinem bylo už na konci druhého dílu a tady se tato část rozvíjí mnohem více. Otázkou je, zda mu může věřit. Přeci jenom se jedná o zločince a nikdy nevíte, co s vámi má v plánu. Bryn ale moc na vybranou nemá a musí se spokojit s každou pomocí, takže nakonec mu celkem věří. Nicméně to, že Bryn obvinili z vraždy ještě není ten největší problém. Království hrozí něco mnohem horšího a tentokrát to rozhodně není Bryn, kdo to má na svědomí. Zrádcem je totiž někdo úplně jiný...

Musím říct, že kniha mě skutečně bavila. Opět nechyběla spousta akce a skoro bych řekla, že ze všech dílů jí tam bylo nejvíce. Boj začíná být poměrně krutý a snad nevadí, když vám řeknu, že někdo bohužel zaplatí životem. Všechny postavy se konečně ukazují v jejich pravých tvářích a na přetvářku už není místo, což taky spoustu okolností změní. Trochu bych se pozastavila u Konstantina, který mě opravdu překvapil. Dovolím si malý spoiler a to ten, že není až takový padouch, jak to zprvu vypadá. Ukazuje se, že všechno je trochu jinak a musím říct, že v tomto díle jsem si ho celkem oblíbila. Samozřejmě nesmím opomenout ani hlavní hrdinku Bryn, která má můj obdiv za to, jak všechno zvládá a nehroutí se, jako spousta hrdinek v knihách, kterým se stalo něco nehezkého.

Pochvala autorce opět patří za čtivost a nápaditost. Zápletku jsem trochu vytušila, ale ne úplně celou a navíc se kolem děje ještě tolik věcí, že to vůbec ničemu nevadilo.

Nejsem si jistá, zda jsem to nezmiňovala už u předchozího dílu, ale na konci knihy naleznete ještě slovník pojmů, rodokmeny a seznam panovníků, což je hezké zpestření a minimálně díky slovníku si můžete některé věci připomenout. Přeci jenom knihy nevychází hned po sobě a tak je fajn mít to k ruce.

Závěrem knihu hodnotím 80% a za zaslání mockrát děkuji CooBoo / Albatrosmedia, kteří se mi starají o pravidelný přísun čtiva.