Přečteno: Krverůž

Autor: A.G.Howardová
Počet stran: 457
Rok vydání: 2017/ překlad 2017
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Rune je nadaná zpěvačka s andělským hlasem, která ale pro svůj talent velice trpí. S nadějí, že jí odborníci pomůžou, začne chodit na uměleckou konzervatoř Krverůž. Nejenže je tato škola tajemná, dokonce se proslýchá, že v ní straší proslulý fantom Opery. A čím více Rune školu poznává, tím spíše tomu věří. Ve snu ji navštěvuje tajemný a okouzlující houslista, který zná všechna její tajemství a učí ji zpívat. Dokáže ji zachránit, anebo se stane její zhoubou?
Vstupte do temného světa fantoma Opery s autorkou série Šepotání!

Z mého pohledu...
Musím říct, že co jsem tak koukala, skoro všude jsou na tuto knihu ne moc pozitivní recenze. A já vlastně ani nevím proč. Samozřejmě, bez mučení přiznávám, že příběh Fantoma opery neznám a tak nedokážu, jako ostatní, posoudit, jestli se jedná o retteling, nebo pokračování. To je vlastně možná ten důvod, proč mi v knize nevadily ty věci, co vadily ostatním a kniha se mi opravdu líbila.
Ještě nutno dodat, že od této autorky jsem kdysi četla Šepotání, které se mi v té době hrozně nelíbilo. Myslím si ale, že to bylo spíš tím, že dva roky zpátky mě nebavilo vůbec žádné fantasy a jakmile se nejednalo o prvoplánový romantický příběh, bylo to automaticky celé špatně. Jo, takové bylo moje mladší já. Nicméně po přečtení Krverůže a rozhovoru s úžasnou A.G.Howard si ho rozhodně plánuji přečíst znovu a přehodnotit svůj názor.

Hlavní hrdinka Rune má speciální dar (a nebo spíš prokletí?), kvůli kterému zpívá operu vždy, když zaslechne byť jen prvních několik tónů. Dříve, když byl ještě její otec naživu, hrával na housle a Rune k tomu zpívala. Teď ji ale každý další zpěv nesmírně unavuje a Rune si začíná uvědomovat, že něco není správně. A do toho tu je její máma, která se rozhodne ji poslat do hudební školy Krverůž ve Francii. Rune se tam pochopitelně nechce, a ani na chvíli neuvěřila tomu, že by jí tato škola mohla pomoct. Navíc nachází až příliš podezřelé souvislosti s Fantomem opery, spojené s touto školou.
Navíc je Rune téměř odříznutá od svého dřívějšího života a jediné možné spojení se s matkou a kamarády jsou dopisy, které jsou sice super, ale moc dobře víme, jak dlouho trvá, než takový dopis dojde. Ne, že by dopisy neměly své kouzlo...
Jak se ale bude vyvíjet dar/prokletí hlavní hrdinky? A jakou roli v příběhu hraje Fantom opery?

Dneska bych začala asi tím, co se mi na knize nelíbilo. Musím říct, že mě celkem rozčilovalo červené písmo. Na jednu stranu ano, kniha je tím zajímavá a řekla bych že i zapamatovatelná. Bohužel na druhou stranu to nic nemění na tom, že to písmo je červené a mě osobně to při čtení celkem rušilo. Druhou věcí, která se mi na knize nelíbila, je postava jménem Slunka. Proti postavě jako takové nic nemám, ale to jméno bilo do očí pokaždé, když se v knize objevilo.

Ale teď ty pozitivní věci. Překvapilo mě, jak moc čtivá kniha byla. Prvních několik stran se nic moc nedělo, ale potom mě kniha chytla a už jsem ji skoro nedokázala odložit. Příběh je sice trochu předvídatelný, ale nijak zvlášť mi to nevadilo, protože svým stylem psaní mě autorka dokázala zabavit natolik, že jsem četla a četla a nezastavovala se po každých dvou kapitolách, abych přemýšlela, co by se asi tak mohlo stát dále. Příběh se mi, i přes všechny negativní recenze, líbil a vzhledem k tomu, že jsem moc neočekávala, byla jsem příjemně překvapená.

Za mě tedy mohu doporučit. Hodnotím 75% a za zaslání mockrát děkuji nakladatelství CooBoo! Knihu můžete pořídit například zde.


Komentáře

  1. Skvělá recenze! ☺️
    Určitě mám minimálně Krverůž od autorky v plánu 😊

    OdpovědětVymazat
  2. Povedená recenze :) Na knihu se ze zvědavosti chystám, ale moc od ní nečekám. Šepotání na mě bylo totiž moc zmatené a chaotické :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!
      Já právě Šepotání četla už hodně dávno a tehdy mi to také přišlo zmatené. Ale je pravda, že v tu dobu jsem tento žánr vůbec nečetla, takže tomu chci dát ještě druhou šanci..
      Díky za komentář!
      N.

      Vymazat
  3. Pěkná recenze :) já osobně jsem byla z knížky hodně zklamaná :/ hodně jsem od toho očekávala, ale vážně jsem se přemàhala do dočtení. A to sem si Šepotání zamilovala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Ono právě hodně lidí říká, že je to od Šepotání celkem odlišné... Já už si to Šepotání popravdě moc nepamatuji, tak nemohu posoudit...
      N.

      Vymazat
  4. Fantoma opery miluji - muzikál, knihu, podle které vznikl, jsem ještě nečetla ale brzy budu. Na Krverůži mě tedy zaujalo, že je jakýmsi retelling (se kterým jsem se setkala pouze u Dvora od SJM, jinak jsem nic z tohoto odvětví knih nečetla) na toto dílo a pak samozřejmě to, jak kniha vypadá. Je krásná! Ale čtu tolik rozporuplných recenzí, že nad ní stále váhám a čím dál méně se mi do ní chce investovat. Ještě u žádné jiné knihy jsem tak snad ty recenze ani nečetla a na základě nich tolik neváhala. :/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky