Přečteno: Dívka z inkoustu a hvězd

Autor: Kiran Millwood Hargrave
Počet stran: 232
Rok vydání: 2016/ překlad 2017
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Od chvíle, kdy na ostrov dorazil guvernér Adori, nikdo nesměl překročit hranici mezi Gromerou a zbytkem ostrova. Isabelle ale i tak sní o tom, že jednou prozkoumá každičký centimetr Zapomenutého území, které leží hned za hranicemi. Svůj sen si splní, když zmizí její nejlepší kamarádka a Isabelle se vetře do pátrací skupiny - je přeci dcerou kartografa. Kdo jiný by měl skupinu provést nebezpečnou pustinou jen za pomoci map a hvězd?

Z mého pohledu...
Popravdě moc nevím, co si o této knize myslet. Na goodreads má 3,7 hvězdičky
a podle anotace vypadá opravdu skvěle. Navíc reading copy má krásnou obálku a až knihy vyjde, bude snad ještě krásnější. Tak kde se stala chyba?

Bohužel ta chyba je v příběhu. Ono samotný nápad o fantasy knize s hlavní hrdinkou kartografkou je poměrně neobvyklý a tudíž by se dal skvěle zpracovat tak, aby kniha vyčnívala mezi ostatními a všichni si ji chtěli přečíst. Bohužel provedení už je horší. Celý příběh jako by byl vytržený z jiného příběhu a stejně zvláštně začíná, jako končí. Ono, napište dobré fantasy na pouhých dvě stě stran...

Zprvu to vypadalo opravdu nadějně. Nový svět, sympatická hlavní hrdinka a nadějná anotace. Bohužel čím dále jsem v knize byla, tím méně se mi to líbilo. Skoro mám pocit, jako by autorka nevěděla, co chce vlastně říct a tak motala několik myšlenek dohromady a společně to prostě nefungovalo. Myslím, že kdyby si raději vzala jen jeden ze svých nápadů a pořádně na něm zapracovala, dopadlo by to rozhodně lépe, než v této knize.

Dobré dvě třetiny jsem vlastně ani netušila, nebo spíš nechápala, co se autorka snaží říct a jaká má být vlastně pointa knihy. A ve chvíli, kdy to začalo všechno alespoň trochu fungovat dohromady, přišel opravdu rychlý spád událostí a potom dost zvláštní konec.

Je to celé takové hodně napůl. Obálka super, nápad super, ale na provedení by se opravdu mělo ještě zapracovat. Osobně si myslím, že zpracovat tento nápad jiný autor, byla by to skvělá kniha.

Stejně, jako hodnocení na goodreads, mě zaráží fakt, že tato kniha překonala i Harryho Pottera a Prokleté dítě v britské literární soutěži. Nečetla jsem náhodou nějaký jiný příběh?

Za mě dnes bohužel nemohu doporučit. Knihu hodnotím 65% za nápad a pár světlých míst, ale jinak mě celkem zklamala. Za poskytnutí knížky mockrát děkuji nakladatelství Fragment / Albatrosmedia, i když tentokrát se jedná o ne moc pozitivní recenzi.

Jak jste na tom vy? Četli / plánujete číst tuto knihu? Pokud se nepletu, vycházet bude až v polovině listopadu, ale věřím, že spousta z vás byla na Humbooku a knížku z VIP balíčku má také. 

Komentáře

  1. Zajímavá recenze, o knize jsem přemýšlela, ale je pravda, že extra dobré hodnocení... :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky