Přečteno: Oheň a plamen

OBSAHUJE SPOILER K PRVNÍMU DÍLU - OKO ZA OKO
Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian
Počet stran: 397
Rok vydání: 2013/ překlad 2017
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Lilia, Kat a Mary to měly promyšlené. Do detailu tajně naplánovaly, jak se pomstí těm, kteří jim ublížili. Ale nakonec to neproběhlo tak, jak zamýšlely. Ani zdaleka ne. A nyní se zdá, že je po všem, a ony musí předstírat, že se nic nestalo. Ale jde to jen těžko, když se Reeve a Rennie chovají ještě hůř než předtím. Mary si po událostech na plese uvědomila, že s ní je něco doopravdy špatně. Jestli nedokáže ovládnout svůj hněv, ublíží někomu mnohem víc, než Reevovi.
Oko za oko, zub za zub - plamen pomsty už se rozhořel a holky to nenechají jen tak. Rozhodnou se připravit další pomstu, a tentokrát mnohem účinnější!

Abych pravdu řekla, recenze píšu zpravidla nejméně dva dny po dočtení knihy. Jednak si potřebuji nechat uležet celý děj a jednak si musím v hlavě srovnat svůj názor a to, co vám chci říct. Nicméně je skoro jedenáct hodin večer a já právě dočetla Oheň a plamen. A mám v sobě takových pocitů, že nemůžu čekat ani do rána, natož déle...

Ale pěkně popořádku. Jak už pravděpodobně víte, první díl skončil poměrně napínavě a všichni jsme netrpělivě očekávali, až vyjde další díl. A čekali jsme na něj dlouhých osm měsíců. Já si teda knihu pořídila až v dubnu (vyšla v únoru) a četla v květnu, takže jsem čekala o něco kratší dobu, ale i tak jsem se nemohla dočkat. Nicméně knížka mi přišla od CooBoo (velké díky!) a já jsem se mohla pustit do jejího čtení. A nemít toho hodně do školy, přečetla bych ji snad během jednoho dne.

Úplně vám tentokrát nechci popisovat děj, ale mohu vám slíbit, že nic není tak jak vypadá. Příběh hlavních hrdinek se dále vyvíjí a spousta věcí se nakonec změní a dopadne jinak, než to v prvním díle vypadá. Jednotlivé kapitoly už nejsou tolik provázané a jedná se spíše o tři příběhy, které něco spojuje a vyskytují se v nich stejné postavy. Musím ale říct, že mi to připadalo lepší, než když v předchozím díle byly všechny příběhy v podstatě jeden. Tady jsou samozřejmě také propojené, ale jednotlivé kapitolky už se zaměřují více na životy jednotlivých hlavních hrdinek, což je pro mě jedno velké plus.

Jednotlivé postavy se také začínají vyvíjet a posunovat dál. Konkrétně nejvíce v případě Liliy (skloňuje se to tak?) a Mary. Mohu prozradit, že u Liliy se začíná vyvíjet část příběhu o lásce a vztazích a Mary naopak zjišťuje, že ne všechno je tak, jak se zdá být. Kat se podle mě vyvíjela asi nejméně, ale zase to byla ta část příběhu, u které jsem si mohla odpočinout a vstřebat to, co se dělo v předchozích kapitolách. Rozhodně to ale neznamená, že by se v těchto částech nic nedělo.

Co se celkově příběhu týče, musím říct, že Jenny Han vyloženě sedí psát se Siobhan Vivian. Během rozhovoru mi sice říkala, že radši píše sama, protože může věci udělat tak, jak chce, ale musím říct, že po dočtení tohoto dílu se mi série Oko za oko líbí o kousek víc, než Všem klukům, které jsem milovala. Tyto série se ale srovnávají dost špatně a je to asi hodně i o náladě, protože Všem klukům, které jsem milovala je typická slaďárna, mezitím co Oko za oko je plné dobrodružství a napětí, ve vedlejší roli potom láska.

Když se zpětně podívám na první díl, rozhodně byl o něco slabší, než tento. Konkrétně jsem první díl hodnotila 75% a tady mohu dát v klidu 90% a vřele doporučit všem!

Občas také slýchám, že se někomu série Všem klukům... moc nelíbila, a právě vám mohu tuto sérii doporučit.

Zkrátka, přečtěte si to!

Za zaslání mockrát děkuji CooBoo! A protože už teď si ji všichni chcete objednat, stačí kliknout zde pro první díl a zde pro druhý.

Kterou ze sérií od Jenny Han máte nejraději?

Komentáře

Oblíbené příspěvky