Přečteno: Divotvůrce

Autor: Sebastien de Castell
Počet stran: 408
Rok vydání: 2017/ překlad 2017
Nakladatelství: Egmont
Anotace: Někdy vám život rozdá karty, se kterými nejde hrát. A jedinou cestou k přežití je naučit se triky! Jste-li zasvěcenci Jan´Tepu, měli byste být připraveni prokázat své magické schopnosti a stát se divotvůrcem. Jenže Kellen nezdědil žádné magické nadání a hrozí mu naprosté zostuzení. Do města však dorazí tajemná cizinka Ferius Parfax, která ho přiměje vybrat si jinou cestu. Je složitá a nevyzpytatelná, ale možná je Kellenovou jedinou nadějí.

Z mého pohledu...
Okolo této knihy se strhla velká lavina pozitivních recenzí a kdo ji neměl, běžel si pro ni do
knihkupectví. I já jsem se nemohla dočkat až si ji přečtu. Ale byla opravdu tak skvělá?
Kellen pochází z mocné čarodějnické rodiny. A jak už to tak bývá, očekává se od něj, že bude stejně silný jako všichni před ním. Je v tom ale háček. Už od začátku je jasné, že něco je špatně. Konkrétně jde o Kellenovu moc, která není nijak silná a když nějaký souboj náhodou vyhraje, většinou jde pouze o to, že svého soupeře přelstí pomocí různých triků a podvodů. Ani jeho pásky, které se čarodějům mají na ruce rozzářit, stále nesvítí. Přidejte si k tomu ještě nepříjemného otce, protivnou mladší sestru, kočkoveverky a Divotvůrce je na světě!

Dále už je to poměrně jasné - Kellenovi se všechno sype pod rukama a nic se nedaří tak, jak má. I přes to se ale dokáže chovat jako chlap a nevzdává se, za což má můj obdiv. Taktéž zjišťuje ne uplně hezkou pravdu a od toho se začne odvíjet další děj.

Abych pravdu řekla, kniha mě nechytla hned od začátku. Prvních zhruba sto stran jsme se spíše seznamovali se světem, ve kterém Kellen žije, s fungováním celé společnosti a tak podobně. To vedlo k tomu, že jsem se do knihy nedokázala tolik "ponořit" a začíst, což mi popravdě trochu vadí. Na druhou stranu nás autor hned vhodil do děje a i když tam nebylo zprvu moc akce, alespoň jsme se hned ocitli v centru dění.
Poté ale nastala spousta věcí, které se v knize řešily a já se skoro nemohla odtrhnout. Děj plynul opravdu rychle a autor si nevyplácal všechno na začátek a i těsně před koncem dokázal překvapit.

A jestli stále nevíte, zda knihu číst, mám tu pro vás ještě jeden důvod.
Kočkoveverky.
Popravdě kočkoveverák Reichis byl jednou z mých oblíbených postav. Mimo to, slovo kočkoveverka je naprosto dokonalé!

K obálce snad ani nemusím nic říkat. Jak už to je u Egmontu zvykem, kniha má hodně hranatý hřbet a přebal, který je naprosto dokonalý. A karty, které jsem k této knize dostala od Albatrosmedia jsou také skvělé! A vy si je dokonce můžete stáhnout a vytisknout na stránce Humbooku.

A abych nezapomněla. Snad ještě nikdy jsem do článku citát z knihy nedávala, ale tady si ho nemohu odpustit.

"Lidé jsou vzájemně svázáni magií, a přesto tak často na sebe vypouštíme to nejhorší, co magie obsahuje"

Závěrem
Přečtěte si ji. Jasně, místy se to trochu táhlo a na začátku také a je kolem toho velké "bum", které by si podle mě zasloužily i jiné knihy. A taky netvrdím, že to je jedna z nejlepších knih.
Ale jako lehčí četba se mi to líbilo a kočkoveverkám prostě neodoláte.

Hodnotím 75% a za knihu mockrát děkuji Egmontu / Albatrosmedia.

Četli jste knihu, nebo ji plánujete číst?

Komentáře

  1. Hezká recenze :) Na Divotvůrce se chystám, vypadá to na super čtení! :)

    OdpovědětVymazat
  2. O knihe som veľa počula, aj pozitívne aj negatívne ohlasy. Veľmi sa mi páči obálka a príbeh vyzerá tiež pomerne dobre, zatiaľ mám knihu na wishliste a uvidíme či a kedy sa k nej nakoniec dostanem. Vďaka za tvoju recenziu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja stále neviem, či sa do knihy mám alebo nemám pustiť XD Obálka je nádherná, ale bojím sa, že sa spálim na príbehu, ktorý mi nemusí sadnúť.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky